اخبار دبیاخبار دبی فارسی

“اقتصاد”: قانون جدید مبارزه با تقلب تجاری از مصرف کننده مطابق با بهترین استانداردهای بین المللی حمایت می کند.

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری البیان، وزارت اقتصاد توضیح داد که قانون فدرال شماره (42) سال 2023 در مورد مبارزه با تقلب تجاری به ایجاد یک سیستم قانونگذاری یکپارچه برای حمایت از حقوق مصرف کنندگان و مقابله با تقلب تجاری در کشور مطابق با بهترین شیوه های بین المللی کمک می کند. سازوکارها و کنترل‌های مقابله با کلاهبرداری تجاری که با هدف جلوگیری از تجارت کالاهای تقلبی، تقلبی و فاسد و مبارزه با فعالیت‌های جعل کالاهای اصلی و کلاهبرداری تجاری در همه اشکال و انواع آن، رقابت عادلانه در کشور و ارتقای رهبری آن در شاخص ها و گزارش های رقابتی جهانی به گونه‌ای که استقرار عناصر را تضمین کند. .

این وزارتخانه با همکاری ادارات اقتصادی کمپین های بازرسی دوره ای را در بازارهای محلی برای کنترل موارد تقلب تجاری، تقلید و جعل علائم تجاری سازماندهی کرد.

عبدالله الصالح، معاون وزیر اقتصاد، تأیید کرد که این قانون نقطه عطف جدیدی برای تقویت تلاش های دولت در تغییر مسیر به سمت یک مدل اقتصادی جدید مبتنی بر رقابت و نوآوری منصفانه، ارتقای فضای کسب و کار و حاکمیت آن در راستای اهداف راهبردی وزارت اقتصاد برای توسعه محیط نظارتی و قانونی برای بخش اقتصادی توسعه محیط نظارتی و قانونی برای بخش اقتصادی و توسعه است.

وی گفت: این قانون که جایگزین قوانین قبلی برای مبارزه با کلاهبرداری تجاری می شود، به منظور ارتقای رقابت پذیری فضای کسب و کار برای شرکت ها و صاحبان علائم تجاری در کشور، تحریک نوآوری در کسب و کار و حمایت از حمایت از مالکیت معنوی است همچنین با قوانین فدرال برای «حمایت از مصرف‌کننده» و «علائم تجاری»، «حق نشر»، «حقوق مرتبط» و «سازمان‌های تجاری» سازگار است، زیرا مواد آن با رویکردی فعال و منعطف که آینده را پیش‌بینی می‌کند، سازگار است. روندها مهمترین نتایج قانون جدید عبارتند از:

– ایجاد فضای مناسب و امن در هنگام خرید از طریق مبارزه با کالاهای تقلبی، تقلبی و فاسد، زیرا قانون شامل انواع تقلبات تجاری در تمامی بازارهای کشور از جمله مناطق آزاد می باشد.

– اعمال مجازات‌های اداری برای اعمالی که بر خلاف احکام قانون انجام می‌شود و انتظار می‌رود با عدم نمایش کالاهای تقلبی، تقلبی یا فاسد در کشور نقش مستقیمی در افزایش نرخ انطباق فعالان اقتصادی مختلف داشته باشد. .

– حمایت از ادغام نقش بین مقامات محلی و فدرال و گسترش اختیارات مقامات محلی صالح برای مبارزه با کالاهای تقلبی و تقلبی.

– ساماندهی تشریفات خروج کالاهای تقلبی، تقلبی یا فاسد از بازارها و انبارها و استرداد ارزش آنها و آنچه مربوط به تعهدات عرضه کننده در خصوص سوابق تجاری اجباری است و همچنین در خصوص درخواست ترخیص کالا.

– ایجاد “کمیته عالی برای مبارزه با تقلب تجاری”، که سیاست های ضد تقلب تجاری را در همه بازارهای ایالتی با هماهنگی بین مقامات فدرال و محلی مربوطه اعمال خواهد کرد.

واردات، صادرات، تولید، ساخت، نمایش، فروش، ذخیره سازی، حمل و نقل، بازاریابی، تجارت، تبلیغ، دفع یا داشتن کالاهای تقلبی به منظور فروش ممنوع است روشی که با بهترین شیوه های بین المللی سازگار است و موقعیت امارات متحده عربی را در فهرست کشورهای دارای چارچوب قانونی که از این شیوه ها منع می کند، افزایش می دهد.

قانون کلاهبرداری تجاری را فریب دادن مشتری به هر طریقی از طریق تغییر یا تغییر ماهیت کالا، مقدار، نوع، قیمت، ویژگی‌های اساسی، منشاء، منبع یا اعتبار، یا ارائه اطلاعات تجاری نادرست یا گمراه‌کننده در مورد محصولات تبلیغی یا ارائه می‌کند. هر موضوع دیگری مرتبط با آنها که منجر به فریب مشتری شود.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

‫6 دیدگاه ها

    1. Thank you for your opinion
      Your opinion is an encouragement for us and more energy for us to serve you and visitors better

    1. Thank you for your opinion
      That’s why we try to support the latest news of Dubai digitally instead of using paper

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا